تعمیرات سخت افزاری

آموزش تعویض آی سی چسبی آیفون

در زمان تعمیر مادربرد معمولاً باید آی سی ها را از روی برد برداریم و سپس، آنها را دوباره نصب کنیم. بنابراین، نحوه برداشتن و نصب مجدد آی سی ها یک گام اساسی برای تعمیر مادربرد است. تکنسین ها باید در این زمینه تمرین کنند و مسلط شوند. آی سی های بدون چسب را می توان به طور مستقیم با هیتر، از روی برد برداشت، در اینجا ما به شما نحوه برداشتن و نصب مجدد آی سی های چسبی را آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

 مادربرد را به یک صفحه نمایش وصل کنید، کابل منبع تغذیه DC را به کانکتور باتری وصل کنید و آیفون را روشن نمایید. با جستجو کردن سیگنال های وای فای متوجه می شویم که آی سی وای فای کار می کند. بعد از نصب مجدد آی سی وای فای، وضعیت وای فای را مجددا بررسی خواهیم کرد.

مرحله 2 آی سی را از روی برد بردارید

صفحه نمایش را جدا کنید و مادربرد را زیر میکروسکوپ قرار دهید، با هیتر (دمای هیتر را روی 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید) چسب مشکی دور آی سی وای فای را حرارت دهید و آن را بتراشید. این کار را می توانید با تیغ مخصوص یا پنس انجام دهید.

با بیرون زدن قلع از اطراف آی سی، آن را با هیتر حرارت دهید (دمای هیتر را روی 400 درجه سانتیگراد تنظیم کنید)، حال می توانید آی سی وای فای را از روی برد بردارید.

خمیر فلاکس اضافه کنید و قلع پایه ها را با هویه و سیم قلع کش جمع کنید. در اینجا برای تمیز کردن چسب روی برد از زبری سیم قلع کش استفاده می شود. حرارت نوک هویه به همراه سیم قلع کش و چاشنی کمی دقت و حوصله بهترین راه برای تمیز کردن چسب زیر آی سی است. برای آن که پایه ای کنده نشود باید دقت لازم را به خرج دهید. در آخر برد را با تینر تمیز کنید.

مرحله 3 باز سازی پایه های آی سی وای فای

روی آی سی خمیر فلاکس اضافه کنید، قلع روی آی سی را با هویه جمع کنید. اگر روی آی سی هم چسب باقی مانده بود، به همان روش گفته شده برای برد، چسب آی سی را هم تمیز کنید. سپس با برس نرم و تینر آن را تمیز کنید.

آی سی را در شابلون تنظیم کنید، خمیر قلع را به طور یکنواخت روی شابلون بمالید، سپس با استفاده از هیتر آن را ذوب کنید. آی سی را با دقت از شابلون جدا نمایید و با برس نرم و تینر تمیز کنید.

مرحله 4 سر هم  نمودن آی سی وای فای

اگر همه چیز مرتب است، آی سی را در جایش قرار داده و با هیتر (دما 400 درجه) روی آن بگیرید تا به آرامی در جای خودش نصب شود.

مرحله 5 تست نهایی

مادربرد را به یک صفحه نمایش وصل کنید و گوشی را روشن کنید. وای فای گوشی به طور معمول کار می کند، آی سی وای فای با موفقیت از روی برد برداشته شده و مجدداً نصب شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برداشتن و نصب مجدد آی سی ها، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام ، خیلی عالی بود ، ممنون از زحماتتون ، فقط من یه مشکل ریز دارم اونم اینه که این چسپه انگار از الماس ساخته شده ، لامصب نه نرم میشه نه کنده میشه ، اخه چجوری بتراشیمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا